Kies een persoonlijke benadering
- Een zeer persoonlijke tekst spreekt de ontvanger veel meer aan, met een grotere kans tot gevolg dat hij/zij ingaat op je uitnodiging.
Want als iemand weet dat jij er energie in hebt gestopt, is de ontvanger ook eerder bereid om energie terug te geven.
- Het feit alleen al dat je het bericht in stap 3 naar iemand persoonlijk stuurt, ipv naar een (grote) groep, vergroot de kans dat de ontvanger je bericht ook echt leest.
Het vervolg
Via de Netwerk-link in je Dashboard kun je zien welke leden zich in je 1e lijns netwerk bevinden.
Mocht het benaderde lid na een bepaalde tijd nog steeds niet voorkomen in je 1e-lijns netwerk, dan kan dit meerdere oorzaken hebben:
- De ontvanger heeft het bericht verwijderd omdat hij/zij deze niet vertrouwde.
- De ontvanger heeft nog geen tijd gehad of genomen om het bericht te lezen, of de gewenste acties uit te voeren.
- De ontvanger is lid geworden via een ander Social Market lid.
- De ontvanger neemt niet de tijd om te doorgronden wat Social Market voor hem of haar kan betekenen.
- De ontvanger wilde niet ingaan op je uitnodiging.
Wil je zeker weten dat de benaderde persoon op zijn minst je uitnodiging leest en er serieus over nadenkt, dan rest je niets anders dan nogmaals contact met hem/haar op te nemen, het liefst zo persoonlijk mogelijk, om de voordelen van Social Market voor hem/haar toe te lichten.
Want het kan natuurlijk heel goed zijn dat de ontvanger totaal anders denkt over je uitnodiging en/of Social Market dan dat jij vermoedt.