Uniek en lucratief korting/commissiesysteem!

Bedrijven kunnen voor het vergroten van hun omzet in Social Market gebruik maken van een uniek korting/commissiesysteem.
Vanzelfsprekend kunnen kopers alleen van dit systeem gebruik maken indien ze lid van Social Market zijn.

Het korting/commissiesysteem kent de volgende compenenten:
  • Netwerkkorting bedrag: bedrag dat direct als korting wordt gegeven aan de klant, ongeacht hetgeen er gekocht wordt. Dit bedrag is optioneel.
  • Netwerkkorting percentage: percentage dat direct als korting wordt gegeven aan de klant over de gehele aankoop (behalve genoemde uitsluitingen).
    Dit percentage dient minimaal 2,5% te zijn in het geval van zogenaamde geavanceerde webshops, in het andere geval is het optioneel.
  • Commissie: waarde is altijd exact gelijk aan 'netwerkkorting percentage'. Het betreffende bedrag dient het bedrijf na een eventuele retourperiode aan Social Market te betalen, die ervoor zorgt dat het automatisch verdeeld wordt over 2 overige leden uit het netwerk van de koper, de fiscus en Social Market zelf.
    De component commissie wordt met name gebruikt om min of meer automatische netwerkuitbreiding mogelijk te maken.
    Zo worden leden die zorgen voor uitbreiding van het ledennetwerk volledig automatisch beloond zodra er omzet in het netwerk plaatsvindt waar zij (mede) voor hebben gezorgd.
  • Extra korting percentage: percentage dat direct als extra korting wordt gegeven aan de klant over de gehele aankoop (behalve genoemde uitsluitingen).
    Deze instelling is pas mogelijk zodra 'netwerkkorting percentage' minimaal 5,0% is.

De werking van het korting/commissiesysteem leggen we uit aan de hand van onderstaand plaatje en uitleg:

Afhandeling korting/commissie
Het korting/commissiesysteem werkt globaal als volgt:
Een bezoeker geeft via Social Market aan een bedrijf aan dat het (wellicht) een dienst of product wil gaan afnemen en dat het gebruik wil maken van het korting/commissiesysteem.
Is de transactie afgerond, dan ontvangt de klant direct alle kortingen.
Zodra ook een eventuele retourdatum is verstreken, dient het bedrijf een deel van de inkomsten, de commissie, aan Social Market te betalen.
Vervolgens zorgt Social Market ervoor dat leden uit het netwerk van de koper en de fiscus (er dient btw afgedragen te worden) de juiste bedragen ontvangen.

Het korting/commissiesysteem staat volledig los van de fysieke koop van een klant bij een bedrijf (of het aangaan van een lidmaatschap bij een vereniging)!
Dit betekent dat in de praktijk het commissiesysteem geactiveerd en afgehandeld kan worden, zelfs nadat de fysieke koop reeds is voltooid.


Voorbeeld "klant koopt horloge"

Voorbeeld van een klant die een horloge van € 1.000,- gaat kopen, of net heeft gekocht, in een webshop of fysieke winkel van een juwelier.
Het netwerkkorting percentage is 7,5% (en daarmee ook de commissie), en daarnaast geldt een extra korting percentage van 5%.
De daadwerkelijke koop heeft al plaats gevonden of vindt uiterlijk voor pijl 2 plaats.

Afhandeling korting/commissie
 2019 Social Market - KvK 08132766 - AFM 12004746