Wat is een subwebsite?

De website Social Market bestaat uit één hoofdwebsite en voor elk lid een aparte subwebsite.
Een subwebsite is een afgeschermd deel van Social Market, waarin alleen informatie staat vermeld van één bepaald lid en waarin ook geen advertenties getoond worden van andere adverteerders.
Een subwebsite is gratis en kan door het betreffende lid gebruikt worden als zijn eigen website.

In een subwebsite zijn altijd de volgende pagina's aanwezig:
  • Profielpagina: deze pagina bevat algemene informatie over het lid.
  • Webshop: deze pagina bevat een overzicht van alle aanbod van het betreffende lid, geordend volgens de item-hierarchie uit de hoofdwebsite; bij de sortering wordt rekening gehouden met het aanbod dat het laatst is getoond.
  • Contactpagina: een soortgelijke pagina als de webshop pagina, echter meer gericht op de leadgeneratie formulieren.
  • Voor elk aanbod van het lid:
    • Homepage; alle informatie omtrent het aanbod, tezamen met de lijst van alle leadgeneratie formulieren.
    • Info item pagina (optioneel): lijst van alle informatieve items, met mogelijkheid tot bladeren.
    • Ervaringen pagina (optioneel): lijst van ervaringen/reviews die door andere leden zijn ingevuld.
    • Nieuws pagina (optioneel): lijst van alle nieuwsberichten omtrent het aanbod, met mogelijkheid tot bladeren.
    • Leadgeneratie pagina's:
      • Ik heb een vraag: een bezoeker of lid kan een vraag betreffende het geselecteerde aanbod.
      • Schrijf review: een bezoeker of lid kan een review schrijven betreffende het geselecteerde aanbod.
      • Word ook lid: een bezoeker kan lid worden en wordt automatisch opgenomen in het 1e-lijns netwerk van het lid.
      • Zelfgedefinieerde leadgeneratie formulieren: voor elk type lead zou je een apart leadgeneratie formulier kunnen maken, waarbij je zelf bepaalt of, hoeveel en welke soorten invulvelden je wilt hebben.

Elke pagina van een subwebsite kan op de volgende manieren opgeroepen (en dus getoond) worden:
  • Vanuit zoekmachines; hoe meer je zelf, of wij in samenwerking met jou, de betreffende webpagina promoot, des te groter is de kans dat bezoekers via zoekmachines rechtstreeks in deze pagina terechtkomen.
  • Vanuit andere webomgevingen, zoals vanuit je Facebook-pagina, of LinkedIn-pagina; en hoe meer je dit soort verwijzingen aanbrengt vanuit je eigen internetomgevingen of social media sites, des te meer mogelijkheden krijg je dat jouw bezoekers iets doen wat jij graag wilt. En natuurlijk helpt dit ook weer mee met het promoten van je eigen subwebsite pagina's in het internet en daarmee ook de kans op meer bezoek via zoekmachines.
  • Vanuit Social Market zelf; doordat bezoekers in Social Market op een link van een leadgeneratie formulier klikken, wordt de subwebsite in een popup getoond.